سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عدم تقارن ابرو بعد از بوتاکس

عدم تقارن ابرو بعد از بوتاکس یکی از شایع ترین مواردی بوده که ممکن است بسیاری از افراد با آن رو به رو شوند. معمولاً عدم تقارن در ابروها بر روی حالت چشم و لب ها تاثیر می گذارد. برای رفع مشکلات احتمالی می توانید از روش ‌های مختلفی استفاده کنید؛ اما پیش از آن باید به کلینیک های معتبر و متخصصین با تجربه برای انجام بوتاکس مراجعه نمایید.

تعریف عدم تقارن ابرو

به طور کلی ابروهای نامتقارن به ابروهایی گفته می شود که به علت موارد خاصی مانند ژنتیک یا برخی از بیماری های خاص دارای فرم و اندازه یکسانی نیستند. در ابروهای نامتقارن چهره فرد کاملاً تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین دلیل نیاز است تا برای رفع این مشکل اقدامات مناسبی را انجام داد. روش های مختلفی برای متقارن نمودن ابرو استفاده می شود. به عنوان مثال روش میکروپیگمنتیشن یا استفاده از روش تتو، می ‌تواند بسیار موثر باشد. اما جهت رفع عدم تقارن ابروها در حال حاضر بسیاری از افراد از بوتاکس استفاده می کنند. روش بوتاکس یکی از روش های تاثیرگذار و مناسب برای ترمیم ابرو است؛ اما نیاز است تا از تزریق تخصصی بوتاکس در تهران استفاده کنید تا عوارضی مانند عدم تقارن ابرو را پس از انجام این روش را نداشته باشید.

علل عدم تقارن ابرو

مطمئناً ابروهای کامل که دارای فرم یکسانی هستند، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره خواهند گذاشت؛ اما در برخی از مواقع به دلایل خاصی ممکن است ابروها نامتقارن شوند. از مهم‌ترین دلایل می‌توان به اصلاح مکرر ابرو یا ریزش مو اشاره کرد. علاوه ‌بر این، ژنتیک، آسیب ها و جراحت ها نیز موجب عدم تقارن ابرو خواهند شد. یکی دیگر از مهم ترین دلایل و علل، مربوط به بیماری های ویروسی و مشکلات مغزی یا سکته است که باعث به وجود آمدن این اتفاق می شوند. در برخی مواقع عدم تقارن ابرو بعد از بوتاکس اتفاق می افتد که این امر از عوارض این روش به حساب می آید.

  • اصلاح مکرر ابرو: هنگامی که اقدام به اصلاح ابرو می ‌کنید یا فرم آن را به وسیله اپیلاسیون تغییر می دهید، باعث به وجود آمدن عدم تقارن در ابروها خواهید شد. به همین دلیل نیاز است تا از اصلاح مکرر ابرو اجتناب کنید. همچنین می توانید از کلینیک کاشت ابرو طبیعی برای یکنواخت کردن ابروها بهره ببرید.
  • ریزش مو: بیماری های پوستی مانند آلوپسی که اغلب باعث ریزش مو در قسمت سر می شوند، بر روی ابروها نیز تاثیر می گذارند. با توجه به اینکه این ریزش مو در خانم ها بیشتر به وجود می آید، در صورتی که به ناحیه ابرو گسترش پیدا کند؛ باعث عدم قرینگی آن ها خواهد شد.
  • ژنتیک: یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار که از مهم ترین علل عدم تقارن ابرو به شمار می ‌آید، ژنتیک است. در واقع وراثت یکی از عوامل مهمی است که در عدم تقارن اجزای صورت نقش زیادی را ایفا می کند.
  • آسیب ها و جراحت ‌ها: آسیب ها و جراحت هایی مانند سوختگی یا شکستگی در برخی از نواحی صورت از علل به وجود آمدن عدم تقارن شکل ابروها خواهند بود. در بسیاری از افراد که بر اثر برخی از سوانح دچار جراحت یا آسیب دیدگی در قسمت سر و ناحیه صورت شده‌ اند، معمولاً عدم تقارن ابروها را شاهد هستیم.

 

روش های رفع عدم تقارن ابرو با بوتاکس

از متداول ترین و رایج ترین مشکلات عدم تقارن ابرو، بالا یا پایین بودن آن ها است. با تزریق بوتاکس می توان تا حد بسیار زیادی ارتفاع ابروها را تغییر داد؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که موقعیت ابروها به واسطه چند ماهیچه صورت مشخص خواهد شد. یکی از ماهیچه هایی که باعث می شود تا ابروها به سمت بالا کشیده شوند، فرونتال نام دارد. از عضلات مهمی که در قسمت صورت باعث به وجود آمدن تقارن می شوند می ‌توان به عضله پروکروس، عضله اخم و عضله حلقوی چشم اشاره کرد.

این عضله ابروها را به سمت پایین می کشد. فرآیند عملکرد تمامی عضله های صورت باعث به وجود آمدن تقارن در چهره خواهد شد. با شناخت عضله های صورت و با در نظر گرفتن موقعیت ابرو و عدم تقارن آن ها، تزریق تخصصی بوتاکس در تهران به ماهیچه انجام می شود. در نظر داشته باشید که استفاده از این روش درمانی به عنوان یک روش درمانی موقت محسوب شده که معمولاً بین 6 تا 12 ماه دوام خواهد داشت؛ اما به عنوان یکی از بی خطر ترین و کم عارضه ترین روش های درمانی عدم تقارن ابرو به شمار می آید. این روش در مقایسه با برخی از روش های تهاجمی مانند جراحی پلاستیک، هزینه پایین تری دارد و در عین حال عوارض بعد از عمل جراحی را نخواهد داشت.

 

کلام پایانی

بسیاری از افراد که از روش بوتاکس برای تقارن ابروها استفاده می کنند در برخی از مواقع به دلایل خاصی مانند استفاده از کلینیک های نامعتبر یا انجام این روش به واسطه افراد غیر متخصص، دچار مشکلات عدم تقارن در ابرو می شوند. عدم تقارن ابرو بعد از بوتاکس یکی از مواردی است که معمولاً در کلینیک های غیرمجاز مشاهده می شود. با توجه به اینکه عوامل زیادی مانند ژنتیک یا ریزش مو باعث به وجود آمدن عدم تقارن در ابروها می شود، استفاده از روش بوتاکس بهترین روش درمانی به شمار می آید؛ اما باید توسط افراد متخصص که شناخت کاملی از عضلات ناحیه صورت دارند، انجام شود.

منبع: زوم لایف